28 maja 2024 roku w auli szkolnej ZSP nr 2 w Jarocinie odbył się szkolny turniej „KOCHAM CIĘ POLSKI!”, do którego przystąpiły pięcioosobowe drużyny - reprezentanci klas: II LW, II LP i III LP. Gospodarzami turnieju była klasa III TFE pod opieką polonistki Ewy Gockiej.
Formuła turnieju oparta była na znanym teleturnieju „KOCHAM CIĘ POLSKO!”. Nawiązywały do niego nie tylko poszczególne rundy, ale również logo turnieju i melodia z refrenu teleturniejowej piosenki, którą przygrywała Julia Nowak, uczennica z klasy II LP. Zadania dotyczyły znajomości treści i problematyki utworów A. Mickiewicza oraz jego biografii. Turniej składał się z sześciu rund, które miały stanowić nie tylko okazję do sprawdzenia wiedzy, ale też do dobrej zabawy.
W pierwszej rundzie „LITERKI” zawodnicy przebierali się za litery i układali z nich wyrazy, będące odpowiedzią na pytanie lub sugestię prowadzącego.
W rundzie drugiej „URODZINY” w kręgu złożonym na przemian z zawodników trzech drużyn krążył prezent, który można było przekazać dalej tylko wtedy, gdy poprawnie udzieli się odpowiedzi na pytanie. Po upływie wyznaczonego czasu w prezencie włączał się alarm, który decydował o zakończeniu w tej rundzie gry dla drużyny, która nie zdążyła przekazać prezentu osobie z drużyny przeciwnej.
W rundzie trzeciej „KALAMBURY” uczestnicy poszczególnych drużyn w formie odręcznych rysunków przedstawiali do odgadnięcia tytuł utworu literackiego, a następnie związane z nim pojęcie i bohatera literackiego.
W rundzie czwartej „LITERATURA” należało rozpoznać czytane przez prowadzących fragmenty obowiązkowych lektur. W rundzie piątej „KTO JEST KIM?” uczestnicy po ustaleniu trzech podpowiedzi drużyny przeciwnej, mieli za zadanie zgadnąć „kim są”, czyli którym z bohaterów literackich III cz. „Dziadów”.
W finałowej rundzie punkty rozdawało KOŁO FORTUNY - tutaj wszystko mogło się wydarzyć, ponieważ drużyna, która poprawnie odpowiedziała na pytanie wylosowane przez publiczność, kręciła kołem fortuny, na którym umieszczone były pola z punktami do zdobycia. Liczba zdobytych punktów zasilała konto danej drużyny.
Każdej konkurencji towarzyszyło dużo emocji tym bardziej, że czas na udzielenie odpowiedzi był ograniczony, a w wielu przypadkach drużyna pracując pod presją czasu, musiała wykazać się oprócz wiedzy również refleksem oraz mieć szczęście.
Drużyną, która na turnieju wykazała się dużą wiedzą, dobrą pamięcią i refleksem, a także dla której „Fortuna” tego dnia była najbardziej przychylna, okazała się drużyna z klasy II LW. Drugie miejsce zajęła drużyna z klasy III LP, a trzecie - drużyna z klasy II LP.
Gratulujemy!